GHB overdosis

Bij GHB is de dosering extreem belangrijk. Wanneer je meer dan anderhalve gram GHB neemt heb je in principe al een overdosis. Bij twee gram is de situatie al gevaarlijk aangezien je dan last kan krijgen van orgaanuitval en dergelijke. In dit artikel bekijken we wat je moet doen bij een overdosis en wat de effecten kunnen zijn.

 

Bewusteloosheid of out gaan

Doordat de dosis van GHB zo moeilijk in te schatten is, gebeurd het vaak dat je een overdosis binnen krijgt. Hierbij ligt het verschil tussen de juiste dosis en een overdosis niet zo ver uit elkaar. Wakkeer een hoeveelheid van een gram je een heerlijk gevoel geeft kan een hoeveelheid van twee gram bewusteloosheid veroorzaken. Doordat GHB de spieren verslapt bestaat er een goede kans dat je in je broek plat en dat je moet overgeven. Daarnaast bestaat er een mogelijkheid dat je door je benen zakt aangezien je spieren steeds meer verslappen.

 

Stikken

Doordat al je spieren verslappen is er een risico dat je stikt. Veel mensen krijgen last met ademhalen doordat het lastiger is om de spieren te bewegen. Het kan zelfs gebeuren dat je een hartstilstand krijgt doordat je teveel GHB hebt ingenomen. Wanneer iemand door de GHB bewusteloos raakt is het van belang om snel te handelen: breng die persoon naar een bevoegde arts zodat hij of zij in leven gehouden kan worden.

 

Lange duur

GHB heeft ook de nodige effecten op de lange duur. Sinds kort is het bekend dat GHB erg verslavend kan zijn. Wanneer je het vaak neemt ga je na verloop van tijd naar het lekkere gevoel verlangen waarna je er niet meer vanaf wilt. Dit is echter niet het enige risico. Andere risico’ s zijn het verliezen van je geheugen en het kwijt raken van begrip op zaken in je leven. Wanneer je veel GHB neemt kan je erg in de war raken en na verloop van tijd kunnen je organen er zelfs mee stoppen! GHB is immers een vergif voor je lichaam in de hoge mate die je toepast.

 

3 Reactiesnaar “GHB overdosis”

  1. pietje schreef:

    Ik lig nu een dag in het ziekenhuis door ghb, had gister veel alcohol gedronken. Na het stappen ging ik nog bij iemand langs daar stond een flesje water op het aanrecht, dat dacht ik dus, nam een slok en het bleek ghb te zijn, uiteindelijk dus k.o gegaan en er is braaksel in mijn longen gekomen. Ik heb dus geluk gehad dat er iemand bij was en een ambulance had gebelt. Was dat niet gebeurt dan was ik der nu niet meer.
    gr piet

  2. Gaurav schreef:

    gebeurd het vaak dat je een overdosis binnen krijgt. = gebeurt

  3. Gaurav schreef:

    *had gebelt = gebeld

Plaats een reactie